nakarm psiaka

czwartek, 24 lipca 2014

Placki z cukini

Z tego względu, że cukinia mi w tym roku obrodziła, mam spore pole do popisu na wykorzystanie tego warzywa z rodziny dyniowatych. Warzywko szybkie do obróbki i możliwości też sporo więc.... wczoraj na kolację zrobiłam placuszki.

Placki z cukinii





Składniki:

1 średniej wielkości cukinia
jajko
ząbek czosnku
3 łyżki mąki kukurydzianej
3/4 mąki pszennej
pół szklanki mleka
pół łyżeczki proszku do pieczenia
sól, pieprz, maggi
olej

Cukinię starłam na grubych oczkach razem ze skórką, jeśli mamy do czynienia z młodą cukinią, jeśli nie to obieramy i wydrążamy nasiona. W szklance połączyłam mąkę kukurydzianą z mlekiem, aby napęczniała. 
W misce łączę cukinię, jajko, mąki i proszek do pieczenia, doprawiam.
Smażę na rozgrzanej patelni placki ( po łyżce jeden placek ) na rumiany kolor.
Podawać ze śmietaną lub z śmietaną i łososiem, ale to wersja bardziej wykwintna.





3 komentarze:

  1. Placki z cukinii- lepsze niż ziemniaczane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zależy kto co lubi, mój mąż nie przepada za nimi , ja wręcz przeciwnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha też ostatnio robiłam. Przywiozłam dzisiaj od Mamy dwie żółte cukinie takie jeszcze młode, chyba je zrobię w cieście albo tradycyjnie w bułce tartej smażone na patelni :-) bardzo lubię to warzywko :-)

    OdpowiedzUsuń