nakarm psiaka

piątek, 18 lipca 2014

Gulasz z karkówki

Gulasz to kolejne danie mojego męża, co prawda miał być z papryką na nutę węgierską, no ale z braku materiału zrobiłam tak...

Gulasz z karkówki



Składniki:

pól kg karkówki
2 cebule
3 średnie marchewki
7 małych pieczarek
2 łyżki śmietany 18 proc.
2 liście laurowe
2 ząbki czosnku
pieprz ziołowy
pieprz czarny
maggi 
łyżeczka przyprawy do kebaba
vegeta
olej
mąka

Mięso z karkówki pokroiłam w kostkę, w misce mięso przyprawiałam przyprawami i posypałam delikatnie mąką. Odstawiłam na pół godziny do lodówki.
Na patelni rozgrzałam olej i wrzuciłam mięso, gdy mięso się zarumieni, dodaję cebulę pokrojoną w półtalarki, pieczarki kroję w paski, marchewkę w krążki, czosnek przeciskam przez praskę. 
Wszystko duszę podlewając niewielką ilością wody, gdy mięso będzie miękkie dodaję śmietanę i jeszcze chwilę zagotowuję. Doprawiam do smaku vegetą i pieprzem, posypuję natka pietruszki.
Podaję z plackami ziemniaczanymi, ale można podać również z ziemniakami lub kaszą gryczaną/jęczmienną.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz