nakarm psiaka

piątek, 25 lipca 2014

Ciasto z dżemem z cukini

Z braku czasu, a dużej chęci na coś słodkiego do porannej kawy zrobiłam ciasto z dżemem z cukinii.
Dżem robiłam wczoraj wieczorem, ciasto oczywiście też.
Przepis na dżem podam później, ale ciekawość zwyciężyła, bo nigdy z tego warzywka nie robiłam nic podobnego.
To przepis typowo eksperymentalny, wymyślony przeze mnie.
Ciacho smakuje jak serniczek kupiony w cukierni, jakim cudem nie wiem.
Podane składniki są na małą foremkę aluminiową.

Ciasto z dżemem cukiniowym



Składniki:

ciasto półkruche:

2 szklanki mąki
1/4 kostki margaryny
1 jajko
mniej niż pół szklanki cukru
2 łyżeczki śmietany
pół łyżeczki proszku do pieczenia
troszkę olejku pomarańczowego

Nałożenie:

3 łyżki dżemu z cukinii
2 op. budyniu śmietankowego
1 jajko
5 łyżeczek śmietany


Mąkę siekam z margaryną, dodaję jajko, cukier, olejek i śmietanę. Zagniatam szybko ciasto i odstawiam do lodówki na 20 minut. Po tym czasie 3/4 ciasta rozwałkowuję i przenoszę na foremkę, dociskam do brzegów, dno nakłuwam nożem. Zapiekam w piekarniku jakieś 15 minut, mam pewność, że ciasto się upiecze. Później nakładam nadzienie, po prostu wszystkie składniki mieszam w misce i wykładam do foremki, na wierz skubię palcami resztę ciasta. Znowu zapiekam w temp. 180 stop. przez kolejne 20 minut, aż ciasto się zarumieni.



1 komentarz: