nakarm psiaka

poniedziałek, 16 czerwca 2014

Zupa pomidorowa z kluskami lanymi

Ta zupa gości prawdopodobnie w poniedziałek w niejednym domu po niedzieli. Jak zostaje nam rosół z niedzielnego obiadu, to co zrobić w poniedziałek? oczywiście pomidorową. mnie niestety nie został rosół więc robiłam wszystko od nowa. A pomidorowa z kluskami lanymi i kleksem ze śmietany jest poezją.

Zupa pomidorowa z lanymi kluskami



Składniki:

udko ( u mnie kawałek żeberka )
2 młode marchewki
pietruszka
cebula 
mały seler
pół pora
2 ząbki czosnku
pół słoiczka koncentratu pomidorowego
świeża bazylia
świeże oregano
liście selera
sól, pieprz, vegeta do smaku
śmietana

Ciasto na kluski lane:

szklanka mąki pszennej
2 jajka 
szczypta soli
woda

Gotujemy wywar jak na rosół, tylko że warzywa kroimy w drobną kosteczkę, gdy zupa zacznie wrzeć, przygotowujemy ciasto na kluski. Mąkę wsypujemy do miski ( najlepiej takiej z dzióbkiem), dodajemy jajka i tyle wody, aby ciasto było jak na naleśniki, czyli nie za gęste i nie za wodniste. Powolnym strumieniem wlewamy ciasto do gotującej się zupy i mieszamy łyżką. Następnie dodajemy przecieru, zieleniny, doprawiamy do smaku i gotowe.
Smacznego.





3 komentarze:

  1. Świetna! Ja ostatnio zrobiłam pomidorową z kaszą jęczmienną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooooo, nie próbowałam, muszę spróbować, dzięki za pomysł.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam i potwierdzam, że była przepyszna. W końcu przekonałam się do pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń