nakarm psiaka

sobota, 7 czerwca 2014

Karpatka z garaletką

Zrobiłam dzisiaj ulubioną przeze mnie karpatkę. Uwielbiam w szczególności ten krem, który rozpływa się w ustach, łechtając kubki smakowe.
Postanowiłam trochę przepis zmodyfikować i powstała taka fajna karpatka.

Karpatka z galaretką

ciasto:
  1. 5 jajek
  2. 1 szklanka wody
  3. 1 szklanka mąki
  4. 1/2 kostki masła lub margaryny
  5. szczypta soli
krem:

  1. budyń śmietankowy ugotowany w 1 szklance mleka
  2. 3 łyżki cukru
  3. odrobina zapachu cytrynowego
  4. 1 żółtko
  5. galaretka
Zagotować wodę z masłem i szczyptą soli, do gotującej wody wsypać mąkę, nie zdejmując z ognia. Dokładnie wymieszać, aż ciasto zacznie się robić przeźroczyste. 
Zdjąć garnek z ognia i cały czas mieszając dodawać po jednym jajku do momentu ostudzenia się ciasta.
Rozsmarować ciasto na dwóch dużych blaszkach i piec w temperaturze 220 stopni przez 15 minut.
Przygotować galaretkę do ostygnięcia.

Przygotować krem:
Utrzeć żółtko z masłem i cukrem.
Gdy masło będzie dobrze utarte dodawać po jednej łyżce budyniu, ale ostygniętego, w przeciwnym razie masa będzie za luźna. Dodać zapach.
Kremem przełożyć ciasto.
Podawać z cukrem pudrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz