nakarm psiaka

środa, 25 czerwca 2014

Domowa pita

Natknęłam się w internecie na filmik, jak zrobić domowym sposobem chlebek pita i postanowiłam spróbować.
Zamiar ten miałam już właściwie dawno, ale jakoś nie bardzo brałam się do tej roboty. Dzisiaj postanowiłam i zrobiłam.
Napchać ją można wszystkim, warzywami, mięsem i warzywami, co kto lubi i jaką ma fantazje.
Zdjęcia dodam później , ponieważ aparat mi siadł dzisiaj.

Domowa pita

Składniki:

3 szklanki mąki pszennej
szklanka ciepłej wody
13 g drożdży świeżych lub 7 g w proszku
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
4 łyżki oleju/ oliwy

Drożdże zasypujemy cukrem i zalewamy szklanką ciepłej wody, odstawiamy na 2 minuty i w tym czasie drożdże powinny wypłynąć na wierzch.
Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy 2 łyżki oleju i łyżeczkę soli. Zarabiamy ciasto, aby było elastyczne i ładnie odchodziło od dłoni. Smarujemy z wierzchu 2 łyżkami oleju i przykrywamy ściereczką. Odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 40 minut, powinno podwoić swą objętość. Wyjmujemy ciasto z miski i jeszcze raz ugniatamy delikatnie, Dzielimy ciasto na 5 części i robimy małe kulki, następnie rozwałkowujemy je na grubość 1 cm i przykrywamy ściereczką na jeszcze 10 minut.
Piekarnik rozgrzewamy na temp, 220 stop. i pieczemy 6-7 minut, aż się zarumienią, najlepiej na najniższej półce w piekarniku.
Jeszcze ciepłą pitę odkrawamy kawałek i wychodzi nam taka kieszeń na nadzienie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz