nakarm psiaka

sobota, 9 maja 2015

Klopsy ze szpinakiem gotowane

Za oknami lato, więc i czas na zmiany, mam na myśli zbliżające się urlopy i bikini.
Chcąc wskoczyć w kuszący strój, najpierw należy zadbać o dietę, i oczywiście o dużą dawkę ruchu. Dlatego dzisiaj chciałabym zaproponować odchudzone klopsiki, ponieważ gotowane, ajak powszechnie wiadomo gotowane to i zdrowe. Samo przygotowanie nie powinno sprawiać najmniejszego problemu, bo robimy mięso jak na tradycyjne mielone, z tą różnicą, że nie obsmażamy tylko obgotowujemy.

KLOPSY ZE SZPINAKIEM

Składniki:

pół kg mielonego
jajko
trochę bułki tartej lub namoczonego chleba
7 brykiecików szpinaku
2 ząbki czosnku
2 łyżeczki pesto rosso
sól, pieprz
2 kostki drobiowe
woda




Brykieciki rozmrażam w małym garnuszku, dodaję czosnek przeciśnięty przez praskę, następnie dodaję 2 łyżeczki pesto, mieszam i odstawiam do ostygnięcia.
Mięso wrzucam do miski, dodaję jajko, trochę bułki lub namoczonego chleba (bułki) i nasz wcześniej ostudzony szpinak z pesto. 
Wszystko dokładnie mieszamy.
Formujemy średniej wielkości kulki, mnie wyszło 14 sztuk.
Wrzucamy na wodę z rozpuszczonymi kostkami drobiowymi. Ja dałam tylko tyle wody, aby klops był zanużony do 3/4 wysokości, gotuję tak z 3 minuty na każdą stronę.
Wody nie wylewam, tylko robię sos. Może być to sos śmietankowo-koperkowy, czy pomidorowy.

Smacznego!!!!

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam klopsy - szczególnie te Polskie. Ale uważam, że nie każda babcia potrafi je robić! Trzeba znać przepisy!

    Mój Blog: https://oknaoptimus.eu/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię szpinaku, ale uważam że to jednak i tak jedno ze zdrowszych dań które warto próbować!

    Mój Blog: primacon.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Klopsy to jedno z moich ulubionych potraw. Są naprawdę smaczne i bardzo dobre.

    Mój blog: https://korexradom.pl/category/tablice-korkowe

    OdpowiedzUsuń
  4. Ze szpinakiem..Nienawidzę i uważam, że nie warto..

    Moja strona: https://motoledy.pl/pl/78-p21w

    OdpowiedzUsuń
  5. Klopsiki - czyli tradycyjne już Polskie danie. Zdecydowanie warto.

    Nasz Blog: najlepsze firmy pożyczkowe

    OdpowiedzUsuń