nakarm psiaka

poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Łabędzi puch

Zawsze ciekawiło mnie to ciasto, proste i w miarę tanie, ale najbardziej zaciekawiła mnie masa, no bo jak można zrobić masę z bułki? A można i wręcz wszystkiemu jest smaczna, nawet nie czuć tego składnika jakim jest bułka.

Łabędzi puch




Składniki:
biszkopt: 6 jaj
6 łyżek mąki pszennej
6 łyżek mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy

masa: 2 duże czerstwe bułki
3 szklanki mleka
10 deg wiórek kokosowych
cukier waniliowy
1/2 szklanki cukru
kostka margaryny/masła

polewa na wierzch:
4 łyżki masła
2 łyżki mleka
10 deg wiórek kokosowych

dodatkowo: dżem

Biszkopt: jajka ubijamy na sztywna pianę z cukrem i cukrem waniliowym, następnie przesiewamy obie mąki i proszek do pieczenia. Łączymy delikatnie z jajkami drewniana łyżką tak aby piana nie opadła. Blaszkę wysmarowaną tłuszczem wstawiamy do piekarnika na 170 stopni na 35-40 minut. Sprawdzamy patyczkiem.

Masa; bułki zalewamy 2 szklankami mleka i moczymy. szklankę pozostałą zagotowujemy z cukrem i dodajemy rozmiękłe bułki i wiórki kokosowe. Na małym ogniu podgrzewamy ok. 15 minut aby masa zgęstniała. Odstawiamy do wystygnięcia. do masy dodajemy kostkę margaryny i miksujemy wszystko do połączenia się składników.

Polewa: rozpuszczamy masło z mlekiem, dodajemy wiórki, mieszamy do zgęstnienia.

Biszkopt studzimy i kroimy na dwie części. Na pierwszym smarujemy dżem i 3/4 powstałej masy, przekładamy drugim biszkoptem i smarujemy pozostałą część masy, następnie gdy polewa ostygnie wykładamy polewę i możemy posypać jeszcze wiórkami przesmażonymi na patelni,
Wstawiamy ciasto do lodówki na kilka godzin.



3 komentarze:

  1. Pyszne ciasto. Miałam kiedyś okazję takie spróbować i pamiętam, że bardzo mi smakowało :-) wpraszam się na kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też intryguje od dawna, ale jakoś się jeszcze nie odważyłam... A wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń